Günvakti Köyü
 Ana Sayfa
 Günvakti Köyü
 Günvakti Gençlik
 Köyümüzün Tarihçesi
 Askerlerimiz
 Hava Durumu
 Merkez Köy Imami
 Köy Muhtari
 Kavakça Mh. Imami
 ILETISIM
Günvakti Köyü Derneği
 YÖNETIM KURULU
 Tüzügümüz
 Dernek Faaliyetleri
 Etkinliklerimiz
İnteraktif Bölümler
 Resim Galerisi
 Video Galerisi
 Konuk Defteri
 Forum
 Link Panosu
 Üyelerimiz
 Firma Rehberi
Üyelik Sistemi
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni Hatırla   
Üye Ol - Sifremi Unuttum
Ad :
Email :
Mesajınız :
  kadir karaman
  Tüm Islam Aleminin hemserilerimin ve dostlarimin Cuma günü mübarek olsun hayirli cumalar.hayirli bol kazançlar dilerim saglikli huzur içimde   ......
  kadir karaman
   Tüm Islam Aleminin hemserilerimin ve dostlarimin Cuma günü mübarek olsun hayirli cumalar.hayirli bol kazançlar dilerim saglikli huzur içimd   ......
  kadir karaman
  HAYIRLI CUMALAR   ......
 
Şu An 3:05:53 AM - 9/20/2024
Forum Ana Sayfa » » Son Açılan Konular » Son Cevaplanan Konular
Bölüm Hakemleri : (recepka)  
Kayıt bulunamadı!
YazanMesaj
pala
[BABA YORGUN...]


Kayıt Tarihi : 1/16/2008
Yer : KOSTANTIN
Mesaj Sayısı : 80
   39711
ORUCUN VAKTI
Forumdaki konuları normal okuyabilmeniz için üye girişi yapmalısınız.


40- Orucun vakti ikinci fecirden baslayarak günesin batisina kadar devam eden müddettir. Bununla beraber, ikinci fecrin ilk dogusu anina mi, yoksa aydinliginin ufukta uzanip dagilmaya basladigi zamana mi itibar olunacaktir meselesinde ihtilâf yardir. Bazi alimlere göre, ikinci fecrin ilk dogusu ani esastir. Ihtiyata en yakin olan görüs de budur. Diger bazi alimlere göre, aydinligin biraz uzayip dagilmaya basladigi zamana itibar edilmelidir. Oruç tutacaklar hakkinda daha elverisli olan da budur.

Bunun için birinci görüse göre ikinci (gerçek) fecrin ilk dogusundan itibaren, ikinci görüse göre de bu fecrin dogusundan sonra aydinliginin dagilmaya baslamasi anindan itibaren oruca baslamak gerekir.

41- Fecrin dogusunda süpheye düsen kimse için faziletli olan, yeyip içmeyi birakmaktir. Bununla beraber yeyip içse, orucu yine tamamdir. Ancak fecirden sonra yeyip içtigi anlasilirsa, o zaman kaza etmesi gerekir. Fecirden sonra sahur yapildiginda zan kuvvetli olsa ve baska bir delil de bulunmasa, saglam olan rivayete göre, buna itibar olunmaz. Fakat bu halde tutulan orucun kaza edilmesi ihtiyata uygundur.

42- Oruçlu kimse, günesin batisindan sübhe etse, iftar etmesi helâl olmaz. Iftar edip de gerçek durum anlasilmazsa, üzerine kaza gerekir. Keffaretin geregi hakkinda ise iki rivayet vardir. Fakat batistan önce iftar etmis oldugu anlasilirsa, üzerine kazadan baska keffaret de lâzim gelir.

Günesin batmis oldugu hakkinda kuvvetli bir zanna sahib oldugu halde iftar eden kimse hakkinda hüküm böyledir. Günesin batisindan önce iftar etmis oldugu anlasilsin veya anlasilmasin hüküm degismez.

43- Arastirma yaparak hem sahur, hem iftar yapmak caizdir. Söyle ki: Oruç tutacak kimse, baska bir vasita bulamayinca, galip zannina göre sahur yemegi yer ve fecrin dogduguna kanaat getirince oruca baslar. Günesin batisini da arastirarak yine galip zannina göre orucunu açabilir. Bununla beraber fecrin dogusunu iyice kestiremeyen için, bir an önce oruca baslamak ve günesin battigini kestirmeyen için de, hemen orucu bozmamak ihtiyat geregidir.

44- Davul, top sesi veya kandil yakilmasi ile oruca baslamak veya iftar edebilmek için de, bunlann güvenilebilecek sekilde muntazam olmasina ve her taraftan görülüp isitilir bir halde bulunmasina dikkat etmek gerekir. Saatlerin muntazam bir sekilde islemekte oldugu da tecrübe ile bilinmekte olmalidir.


BU VATANI KARSILIKSIZ SEVEBILENLERIN MEKANI (GÜNVAKTIGENÇLIKA)
Yukarı ayhandikmen37@hotmail.com Bu Konudan Şikayetçiyim.!


Sayfalar :

Forumdaki konulara cevap yazabilmeniz için üye girişi yapmanız gerekmektedir.


 
   Ana Sayfa    Foto Galeri    Ziyaretçi Defteri    Iletisim